Zomerkamp 2025

Hoeveel dagen moeten we nog wachten voor we op Zomerkamp kunnen?

Lees hieronder alle info over het Zomerkamp!

Deze zomer trekken we met onze volledige eenheid op zomerkamp, dit jaar trekken we opnieuw naar Brouwershaven (Nederland) aan het Grevelingenmeer! Dit kamp wordt de bekroning van een fantastisch scoutsjaar. We overnachten in tenten op een mooi terrein, omgeven door wandeldijken en dichtbij ligt er een zandstrand. Er is ook een gebouw met lokalen en prima sanitair.

Het leidingsteam, de eenheidsleiding en het kombuis zijn alvast klaar om er een schitterend zomerkamp van te maken!

Alle ouders zijn meer dan welkom om te proeven van ons zomerkamp tijdens de ouderbezoekdag op zaterdagmiddag 12 juli, meer info vind je verder.

Tijdens de zomervakantie zijn er buiten dit zomerkamp geen andere scoutsactiviteiten.

Onderaan deze pagina kan een pdf gevonden worden met dezelfde info, makkelijk om te printen.


Waar?

Scouting Grevelingengroep,
Spuiweg 3, 4318 AN Brouwershaven, Nederland

Correspondentieadres: idem als hierboven, met vermelding t.a.v. de 11de/22ste FOS De Boekaniers. Vermeld zeker ook de naam Ʃn de tak van je kind(eren).


Wanneer?

Zeehonden, Welpen, Aspiranten en Juniors

Vertrek: de bus vertrekt op zaterdag 5 juli om 10u op de Nautische Basis. Zorg dat je kinderen thuis voordien zeker naar het toilet zijn geweest.

Einde: zaterdag 12 juli om 17u in Brouwershaven. Alle Zeehonden, Welpen, Aspiranten en Juniors keren met hun ouders terug naar huis na de ouderbezoekdag. Ouders die niet over eigen vervoer beschikken, maken afspraken om te carpoolen. Spreek gerust een leiding of eenheidsleiding aan bij moeilijkheden, dan zoeken we samen een oplossing.

Op zaterdag 12 juli zijn alle ouders en sympathisanten vanaf 11u30 van harte welkom om onze kampsfeer op te snuiven tijdens onze ouderbezoekdag!

Seniors

Vertrek: zaterdag 5 juli in Breskens. Het uur is afhankelijk van de weersomstandigheden en wordt nog gecommuniceerd. We moedigen carpoolen sterk aan!

Einde: woensdag 16 juli rond 18u30 op de Nautische Basis, het aankomstuur is afhankelijk van de omstandigheden en zal nog bevestigd worden.

Leiding, logistiek en kombuis

Alle leiding en kombuis blijven tot zondag 13 juli om mee te helpen met de volledige opkuis.


Inschrijven

Alle inschrijvingen en betalingen moeten we ten laatste op zondag 22 juni ontvangen. Financiƫle problemen mogen geen reden zijn om uw kind(eren) niet te laten deelnemen aan het zomerkamp! Dergelijke problemen kunnen vertrouwelijk besproken worden met de eenheidsleiding Timon Tjoens (Gepassioneerd Smelleken) of via info@deboekaniers.be.

Zeehonden, Welpen & Aspiranten

€189 voor het eerste kind van het gezin
€179 voor het tweede en volgende kinderen van het gezin

Juniors

€217 voor het eerste en volgende kinderen van het gezin

Seniors

€279 voor het eerste en volgende kinderen van het gezin

Leiding zonder nakamp

€103

Leiding met nakamp

€135

Kombuis

€68


Wanneer is je inschrijving in orde?

Je inschrijving is in orde wanneer je tegen uiterlijk 22 juni:

  • Het deelnamebedrag hebt overgeschreven
  • Het inschrijvingsformulier hebt ingevuld
    • Voor Zeehonden, Welpen, Aspiranten, Juniors en hun leiding: KLIK HIER
    • Voor Seniors en hun leiding: KLIK HIER

We werken voor de eerste keer met KEEO om in te schrijven, een korte handleiding om in te schrijven vind je HIER.

Het kampdeelnamegeld dient betaald door overschrijving naar IBAN: BE 57 2807  8024  8435  BIC: GEBABEBB t.a.v.  11 de FOS De Boekaniers.

OPGELET: de zeehondjes moeten de leeftijd van 6 jaar bereikt hebben. Eventuele uitzonderingen worden vooraf besproken met de takleidster van de Zeehonden (Zaharof).

Ouders van leden tot 14 jaar ontvangen in 2025 een attest om in te dienen als belastingsvermindering in functie van de kampdeelnameprijs. Sommige mutualiteiten betalen een gedeelte van het kampdeelnamegeld terug. Ze bezorgen je een formulier dat na de kampdeelname wordt ingevuld.


Ouderbezoekdag

Alle ouders zijn welkom op 12 juli vanaf 11u30 te Brouwershaven om onze kampsfeer op te snuiven. Onze kampkoks voorzien een heerlijke maaltijd en onze leden voorzien een leuke show. Inschrijven voor de kampmaaltijd kan via deze link.

Meebrengen voor het middagmaal: bestek, borden, keukenhanddoek, tafel en plooistoeltjes

De deelnameprijs aan de ouderbezoekdag met kampkeuken en koffie bedraagt €12 per persoon. Graag vragen we om vooraf in te schrijven Ć©n over te schrijven voor 22 juni op het rekeningnummer BE57 2807 8024 8435 t.a.v. 11de/22ste FOS met vermelding: ā€œOuderbezoekdag Z.K. 2025ā€ + naam. Schrijf de deelnameprijs voor de ouderbezoekdag apart over.

Voor leden en leiding die meegaan op kamp is de deelname aan ouderbezoekdag inbegrepen in de deelnameprijs.


UiTPAS

Dit Zomerkamp werken we opnieuw met deĀ UiTPAS.Ā 

Maar wat is dat nu ā€˜de UiTPAS’? Met de UiTPAS kun je punten sparen bij verschillende UiTPAS-aanbieders in Vlaanderen en die punten kan je omruilen voor voordelen. Daarnaast kunnen personen met het recht op een verhoogde tegemoetkoming hiermee 80% korting krijgen bij de deelname aan bepaalde activiteiten.

De UiTPAS kan je gebruiken bij partners over heel Vlaanderen. Op het kansentarief kan je alleen beroep doen voor activiteiten in de gemeente waar je gedomicilieerd bent. 

Hoe gaat het praktisch in z’n werk?Ā 

  • Je moet een fysieke kaart aankopen. Zo’nĀ UiTPAS-kaart kost €5 (of €1 met kansentarief) en kan jeĀ verkrijgen bijĀ In&UitĀ Brugge.Ā 
  • Een lid heeft eenĀ UiTPASĀ met een uniek nummer, dat nummer geef je mee bij de inschrijving voor de activiteit.Ā 
  • Wij, de organisatie, gaan dat nummer gebruiken online aan te duiden dat het lid deelgenomen heeft aan de activiteit en zo punten toekennen.Ā 
  • Op de website vanĀ UiTPASĀ Vlaanderen,Ā www.uitpas.beĀ kun je je gespaarde punten zien en de mogelijke inruilvoordelen waar je voor kan sparen.

En voor ons Zomerkamp?

Als het lid over een UiTPAS beschikt, kun je het UiTPASnummer invullen in het inschrijvingsformulier. Wij zorgen op kamp ervoor dat alle leden met een UiTPAS hun punten toegekend krijgen.

Personen met het recht op een verhoogde tegemoetkoming, moeten ook hun UiTPASnummerinvullen en hoeven dan maar 20% van het inschrijvingsbedrag te betalen. 


Wat neem je mee op zomerkamp?

Hieronder vind je een uitgebreide checklist. Hier eerst nog wat zaken om mee rekening te houden:

  • Lunchpakket voor op de vertrekdag, in een brooddoos en een herbruikbare drinkfles
  • Zakgeld: Zeehonden en Welpen bezorgen €10 aan hun takleiding op de vertrekdag (Aspiranten, Juniors en Seniors in samenspraak met hun ouders).
  • Laat je kind(eren) helpen bij het maken van hun bagage zodat ze alles weten zitten.
  • Probeer alles in ƩƩn zak te krijgen en vermijd losse, plastieken zakjes.

Zeker niet vergeten: het is belangrijk dat alles genaamtekend is. Dit betekent zowel kledij, schoenen, toiletgerief, eetgerief… Alle verloren voorwerpen aan het einde van het kamp die geen naam hebben, worden weggegooid of gedoneerd.

Mee te nemen documenten

  • Voor -12-jarige leden: de Kids-ID aan te vragen bij de gemeente
  • Voor +12-jarige leden en leiding: de identiteitskaart
  • Voor alle leden en leiding: Europese ziekteverzekeringskaart

Checklist: wat neem ik mee op kamp?

  • Lunchpakket voor de eerste dag in een brooddoos en een herbruikbare drinkfles.
  • Uniform: Zeehonden en Welpen dragen tenminste hun genaamtekende scoutsdas. Wie een scoutshemd heeft, draagt het. Aspiranten, Juniors en Seniors worden verwacht in correct uniform. De hoofdkleur van onze uniformbroek is blauw.
  • Warme spelkledij
  • Themakledij (zie de verschillende thema’s per tak op de website)
  • Regenkledij
  • Reservekledij
  • Voldoende ondergoed en kousen
  • Minimum twee truien
  • Een petje, zonnecrĆØme en labello als bescherming tegen de zon
  • Stevige wandelschoenen
  • Waterschoenen (of iets dat kan dienst doen als waterschoenen)
  • Sandalen
  • Reserveschoenen
  • Twee handdoeken en washandjes
  • Toiletgerief: toilettas met zeep, shampoo, tandenborstel, tandpasta, borstel/kam, beker
  • Een linnenzak om de vuile was in op te bergen.
  • Eetgerief: eigen (soep)bord, lepel, mes en vork, een drinkbeker en twee keukenhanddoeken
  • Luchtmatras of matje (geen veldbed) + eventueel een pomp
  • Slaapzak en een extra deken voor de koude nachten, eventueel een kussen
  • Een pyjama en eventueel een reservepyjama voor de kleinsten
  • Zwemgerief: een extra handdoek, zwempak/zwembroek, zwem T-shirt
  • Een zaklamp
  • Briefomslag(en) met thuisadres(sen), postzegels hoef je niet mee te geven, aangezien we in Nederland zitten, moeten we andere postzegels gebruiken en wij zullen die voorzien.
  • Een klein rugzakje voor daguitstappen of zwemgerief
  • Een reddingsvest, zeilgerief en bootsloffen voor de Aspiranten, Juniors, Seniors en hun leiding

Gerief dat niet mee hoeft:

  • Laat je nieuwste en mooiste kleren en schoenen thuis. Als we spelen & plezier maken, raken kleren wel eens vuil.
  • Smartphones, MP3-toestellen en dergelijke zijn niet nodig.
  • Gelieve geen snoep en gesuikerde drankjes mee te geven. Iedereen krijgt dagelijks een vieruurtje en zo houden we ook mieren uit onze tenten.

Voorkamp en nakamp voor de Seniors

Voorkamp

5 juli: Breskens – Kamperland
6 juli: Kamperland – Sint-Annaland
7 juli: Sint-Annaland – Oude Tonghe
8 juli: Oude Tonghe – Brouwershaven

Nakamp

13 juli: Brouwershaven – Stavenisse
14 juli: Stavenisse – Zierikzee Ā 
15 juli: Zierikzee – Middelburg
16 juli: Middelburg – Brugge

Bagage voor Seniors

Je maakt drie verschillende bagages. Zowel je kamp als je voorkamp bagage moet je op donderdag 3 juli tussen 20u en 21u afgeven op de Nautische Basis.

1. Bootbagage: datgene wat je nodig hebt aan boord, waterdicht verpakt!

  • Zeilbroek en -jas (verplicht!)
  •  Reddingsvest (reglementair in orde)
  •  Voldoende eten en drinken voor de eerste dag (boterhamdoos en drinkfles)
  •  Zwemgerief (handdoek, zwembroek/bikini/badpak en slippers)
  •  ZonnecrĆØme
  •  Petje/hoedje en zonnebril
  •  Eetgerief
  •  Correct uniform
  • Ā Muziekbox (op eigen verantwoordelijkheid)….

2. Voorkampbagage: datgeen je nodig hebt op voorkamp wanneer je gearriveerd bent

  • Tent (per 2 of 3, op voorhand af te spreken)
  • Slaapzak en matje
  • Kledij voor 4 dagen (voldoende warm) + themakledij
  • Reserveschoenen en reserve jas
  • Douche- en wasgerief: handdoek, shampoo, douchegel, tandenborstel, tandpasta…
  • Themakledij

3. Kampbagage: datgeen meegaat in de camion naar het kampterrein. Neem zeker voldoende verse kledij mee en volg de bovenstaande checklist.


Download hier de pdf versie als je graag de info uitprint.