Zomerkamp 2024

Deze zomer trekken we opnieuw met onze volledige eenheid op zomerkamp, dit jaar trekken we naar Brouwershaven (Nederland) aan het Grevelingenmeer! Dit kamp wordt de bekroning van een fantastisch scoutsjaar. We overnachten in tenten op een mooi terrein, omgeven door wandeldijken en dichtbij ligt er een zandstrand. Er is ook een gebouw met lokalen en prima sanitair.

Het leidingsteam, de eenheidsleiding en het kombuis zijn alvast klaar om er een schitterend zomerkamp van te maken!

Alle ouders zijn meer dan welkom om te proeven van ons zomerkamp tijdens de ouderbezoekdag op zondagmiddag 7 juli, meer info vind je verder.

Tijdens de zomervakantie zijn er buiten dit zomerkamp geen andere scoutsactiviteiten.

Vanonder op dit document kan een pdf gevonden worden met dezelfde info om te printen.


Waar?

Scouting Grevelingengroep,
Spuiweg 3, 4318 AN Brouwershaven, Nederland

Correspondentieadres: idem als hierboven, met vermelding t.a.v. de 11de/22ste FOS De Boekaniers. Vermeld zeker ook de naam en de tak van je kind(eren).


Wanneer?

Zeehonden, Welpen, Aspiranten en Juniors:

Vertrek: de bus vertrekt op zondag 30 juni om 10u op de Nautische Basis. Zorg dat je kinderen thuis voordien zeker naar het toilet zijn geweest.

Einde: zondag 7 juli om 17u in Brouwershaven. Alle Zeehonden, Welpen, Aspiranten en Juniors keren met hun ouders terug naar huis. Ouders die niet over eigen vervoer beschikken, maken afspraken om te carpoolen.

Seniors:

Vertrek: zaterdag 29 juni, uur en locatie zijn afhankelijk van de weersomstandigheden worden nog gecommuniceerd.

Einde: vrijdag 12 juli rond 18u30 op de Nautische Basis, het aankomstuur is afhankelijk van de omstandigheden en zal nog bevestigd worden.

Leiding, logistiek en kombuis:

Alle leiding en leden van het logistiek team en kombuis blijven tot maandag 8 juli om mee te helpen met de volledige opkuis.


Inschrijven:

Alle inschrijvingen en betalingen moeten we ten laatste op zaterdag 16 juni 2024 ontvangen.

Financiële problemen mogen geen reden zijn om uw kind(eren) niet te laten deelnemen aan het zomerkamp! Dergelijke problemen kunnen vertrouwelijk besproken worden met de eenheidsleider Timon Tjoens (0471/23.32.43) of via info@deboekaniers.be.

Deelnamerpijzen:

Zeehonden, Welpen en Aspiranten:

€ 183 voor het eerste kind.
€ 173 voor het tweede en volgende kind van het gezin.

Juniors

€ 209 voor het eerste kind en volgende kinderen van het gezin.

Seniors

€ 269 voor het eerste kind en volgende kinderen van het gezin.

Leiding:

zonder nakamp (Zeehonden, Welpen, Aspiranten, Juniors): € 99

met nakamp (Seniors): € 129

Kombuis en logistiek: € 65

Bij deelname vragen we om volgende in orde te stellen tegen uiterlijk 16 juni 2024:

  • Deelnamebedrag overschrijven
  • Medische fiche + inschrijvingsformulier invullen (online formulier)
  • Deelnamebedrag ouderbezoekdag apart overschrijven
  • Zakgeld: Zeehonden en Welpen bezorgen €10 aan hun takleiding op de vertrekdag (Aspiranten, Juniors en Seniors in samenspraak met hun ouders).
  • Kids-ID of identiteitskaart + de Europese ziekteverzekeringskaart mee op de vertrekdag.

Het kampdeelnamegeld dient betaald door overschrijving:

t.a.v. de 11de/22ste FOS De Boekaniers
BIC: GEBABEBB IBAN: BE57 2807 8024 8435
met vermelding van: ‘ZK 2024 + de namen van de deelnemer(s)

Opgelet: de zeehondjes moeten de leeftijd van 6 jaar bereikt hebben. Eventuele uitzonderingen worden vooraf besproken met de takleidster van de Zeehonden (Zaharof).

Ouders van leden tot 14 jaar ontvangen in 2025 een attest om in te dienen als belastingsvermindering in functie van de kampdeelnameprijs. Sommige mutualiteiten betalen een gedeelte van het kampdeelnamegeld terug. Ze bezorgen je een formulier dat na de kampdeelname wordt ingevuld!

Op zondag 7 juli verwelkomen we alle ouders op ons kampterrein. Onze kampkoks voorzien een heerlijke maaltijd en onze leden voorzien een leuke show.

Wie graag mee eet, kan zich inschrijven via dit formulier. 

Het eten wordt door ons voorzien, maar een bordje, soeptas, bestek en keukenhanddoek neem je zelf mee. 


UiTPas

Dit Zomerkamp proberen we voor het eerst te werken met de UiTPAS. 

Maar wat is dat nu ‘de UiTPAS’? Met de UiTPAS kun je punten sparen bij verschillende UiTPAS-aanbieders in Vlaanderen en die punten kan je omruilen voor voordelen. Daarnaast kunnen personen met het recht op een verhoogde tegemoetkoming hiermee 80% korting krijgen bij de deelname aan bepaalde activiteiten.

De UiTPAS kan je gebruiken bij partners over heel Vlaanderen. Op het kansentarief kan je alleen beroep doen voor activiteiten in de gemeente waar je gedomicilieerd bent. 

Hoe gaat het praktisch in z’n werk? 

• Je moet een fysieke kaart aankopen. Zo’n UiTPAS-kaart kost €5 (of €1 met kansentarief) en kan je verkrijgen bij In&Uit Brugge. 

• Een lid heeft een UiTPAS met een uniek nummer, dat nummer geef je mee bij de inschrijving voor de activiteit. 

• Wij, de organisatie, gaan dat nummer gebruiken online aan te duiden dat het lid deelgenomen heeft aan de activiteit en zo punten toekennen. 

• Op de website van UiTPAS Vlaanderen, www.uitpas.be kun je je gespaarde punten zien en de mogelijke inruilvoordelen waar je voor kan sparen.

En voor ons Zomerkamp?

Als het lid over een UiTPAS beschikt, kun je het UiTPASnummer invullen in het inschrijvingsformulier. Wij zorgen op kamp ervoor dat alle leden met een UiTPAS hun punten toegekend krijgen.

Personen met het recht op een verhoogde tegemoetkoming, moeten ook hun UiTPASnummerinvullen en hoeven dan maar 20% van het inschrijvingsbedrag te betalen. 

Disclaimer: dit is voor ons de eerste keer dat we aan de slag gaan met UiTPAS, maar we willen dit ook toepassen op de lidgelden volgend scoutsjaar. Heb je dus vragen of feedback geef dan gerust een seintje!


Ouderbezoekdag 2024

Deelname kost 10 euro per persoon.

Vanaf 11u30 is iedereen welkom.
Om 16h30 houden we een slotformatie en daarna is het kamp voor de Zeehonden, de Welpen, de Aspiranten en de Juniors gedaan. Ze kunnen dan mee met hun ouders terug naar huis. 

Inschrijven kan via deze link

Ouderbezoekdag kost 10 euro per persoon. Inschrijven kan tot ten laatste 16 juni via overschrijving op 
IBAN: BE 57 2807  8024  8435  
BIC: GEBABEBB
t.a.v.  11 de Fos De Boekaniers

met vermelding van “Ouderbezoekdag 24 + aantal personen”


Wat neem je mee op zomerkamp?

Mee te nemen documenten:

  • Voor -12-jarige leden: de Kids-ID aan te vragen bij de gemeente
  • Voor +12-jarige leden en leiding: de identiteitskaart
  • Voor alle leden en leiding: Europese ziekteverzekeringskaart

Zeker niet vergeten: het is belangrijk dat alles genaamtekend is. Dit betekent zowel kledij, toiletgerief, eetgerief… Alle verloren voorwerpen aan het einde van het kamp die geen naam hebben, worden weggegooid of gedoneerd.

Hieronder vind je nog een checklist, maar hier nog enkele zaken om mee rekening te houden:

  • Lunchpakket op de vertrekdag, in een brooddoos en een herbruikbare drinkfles
  • Laat je kind(eren) helpen bij het maken van hun bagage zodat ze alles weten zitten.
  • Probeer alles in één zak te krijgen en vermijd losse, plastieken zakjes.

Checklist: wat neem ik mee op kamp?

  • Lunchpakket voor de eerste dag in een brooddoos en een herbruikbare drinkfles.
  • Uniform: Zeehonden en Welpen dragen tenminste hun genaamtekende scoutsdas. Wie een scoutshemd heeft, draagt het. Aspiranten, Juniors en Seniors worden verwacht in correct uniform. De hoofdkleur van onze uniformbroek is blauw.
  • Warme spelkledij
  • Themakeldij (zie de verschillende thema’s per tak op de website)
  • Regenkledij
  • Reservekledij
  • Voldoende ondergoed en kousen
  • Minimum twee truienEen petje, zonnecrème en labello als bescherming tegen de zon
  • Stevige wandelschoenen
  • Laarzen
  • Reserveschoenen
  • Sandalen
  • Twee handdoeken en washandjes
  • Toiletgerief: toilettas met zeep, shampoo, tandenborstel, tandpasta, borstel/kam, beker
  • Een linnenzak om de vuile was in op te bergen.
  • Eetgerief: eigen (soep)bord, lepel, mes en vork, een drinkbeker en twee keukenhanddoeken
  • Luchtmatras of matje (geen veldbed) + eventueel een pomp
  • Slaapzak en een extra deken voor de koude nachten
  • Een pyjama + eventueel een reservepyjama voor de kleinsten
  • Zwemgerief: een extra handdoek, zwempak, zwembroek – voor onze jongste leden (we raden ook een zwem T-shirt aan)
  • Een zaklamp is handig voor nachtspelletjes
  • Briefomslag(en) met thuisadres(sen)
  • Een klein rugzakje voor daguitstappen of zwemgerief
  • Een reddingsvest, zeilgerief en bootsloffen voor de Aspiranten, Juniors, Seniors en hun leiding

Gerief dat niet mee hoeft:

  • Laat je nieuwste en mooiste kleren en schoenen thuis. Als we ravotten raken kleren wel eens vuil.
  • Smartphones, MP3-toestellen en dergelijke zijn niet nodig.
  • Gelieve geen snoep en gesuikerde drankjes mee te geven. Iedereen krijgt dagelijks een vieruurtje en zo houden we ook mieren uit onze tenten.

Voorkamp en nakamp voor de Seniors:

Voorkamp

  • 29 juni: Breskens – Wolphaartsdijk
  • 30 juni: Wolphaartsdijk – Stavenisse
  • 1 juli: Stavenisse – Oude Tonghe
  • 2 juli: Oude Tonghe – Herkingen
  • 3 juli: Herkingen – Brouwershaven

Nakamp

  • 8 juli: Brouwershaven – Sint-Annaland
  • 9 juli: Sint-Annaland – Yerseke
  • 10 juli: Yerseke – Wolphaartsdijk
  • 11 juli: Wolphaartsdijk – Vlissingen
  • 12 juli: Vlissingen – Brugge

Bagage voor Seniors

Je maakt drie verschillende bagages. Zowel je kamp als je voorkamp bagage moet je op vrijdag 28 juni tussen 20u en 21u afgeven op de Nautische Basis.

Bootbagage: datgene wat je nodig hebt aan boord → waterdicht verpakt!

  • zeilbroek en -jas (verplicht!)
  • reddingsvest (reglementair in orde)
  • voldoende eten en drinken voor de eerste dag (boterhamdoos en drinkfles)
  • zwemgerief (handdoek, zwembroek/bikini/badpak en slippers)
  • zonnecrème
  • petje/hoedje en zonnebril
  • eetgerief
  • correct uniform
  • muziekbox (op eigen verantwoordelijkheid), …

Voorkampbagage: datgene je nodig hebt op voorkamp wanneer je gearriveerd bent

  • tent (per 2 of 3, op voorhand af te spreken)
  • slaapzak en matje
  • kledij voor 4 dagen (voldoende warm) + themakeldij
  • reserveschoenen en reserve jas
  • douche- en wasgerief: handdoek, shampoo, douchegel, tandenborstel, tandpasta…
  • Themakledij

Kampbagage: datgene meegaat in de camion naar het kampterrein. Neem zeker voldoende verse kledij mee en volgt de bovenstaande checklist.

Ben je een printmens? Download hieronder de pdf met alle info: